Základní škola, Brno, Řehořova 3, příspěvková organizace
Škola s úsměvem – škola pro všechny

Řehořova 3, 618 00, Brno-Černovice
Tel: 548 422 951, sekretariat@zsrehorova.cz


Přeskočit na navigaci

úvod » ICT »

Informatika na II. stupni

Školní rok 2015/2016

Chytrá zeď

Pod pojmem Chytrá zeď si představte speciální nátěr, díky němuž můžete psát na jakýkoli hladký povrch. Poznámkový blok nebo kreativní plochu pro své nápady si snadno vytvoříte prakticky z čehokoli. Chytrá zeď pomáhá při výuce jak učitelům, tak i žákům. Chytrá zeď v žácích podněcuje tvůrčí myšlení, protože nejsou nijak omezeni okraji ani výškou tabule, malovat a psát mohou klidně po celé zdi. Je prokázáno, že Chytrá zeď výrazně zlepšuje produktivitu a soustředěnost studentů.

Používáním Chytré zdi také šetříme životní prostředí. Chytrá zeď splňuje nejpřísnější kritéria emisních limitů vydaných Evropskou unií. Díky Chytré zdi omezíme spotřebu papírů, a můžeme tak lépe šetřit naše lesy. Navíc nezabírá zbytečné místo, protože nemá žádný stojan ani držák. Lze ji využít i jako promítací plátno (biano.cz).

— Mgr. Vilém Nejezchleb —

3. 6. 2016 | přečetlo 229 lidí | ↑ zpět nahoru

Školní rok 2014/2015

Zadání úkolů - informatika

  • Šalvěj lékařská: zadání, výsledek
  • Odrážky a číslování: zadání 1, výsledek 1, zadání 2, výsledek 2
  • Textový editor: zadání

4. 2. 2015 | přečetlo 418 lidí | ↑ zpět nahoru

Školní rok 2012/2013

Aplikace pro žáky i ve školním roce 2012/2013

Stejně jako v loňském roce jsme i letos zakoupili přístup pro naše žáky do aplikace www.proskoly.cz. Zde si žáci mohou kdykoliv po přihlášení pod svým heslem zkoušet a trénovat tři typy testů.

  • Testy pro nejmenší odhalují rozumové schopnosti dětí již ve věku od 3 do 7 let. Zaměřují se na zmapování úrovně vrozeného intelektu a všeobecných znalostí a poznávání okolního světa, které děti získávají především výchovou a vzděláváním. Tyto testy obsahují tři samostatné oblasti: jednoduchá logika, znalostní test a test zobecňování. Pokyny k testu jsou dabovány, proto mohou test absolvovat i děti, které neumí číst a psát.
  • Testy dětských schopností prověřují schopnosti dítěte v jednotlivých segmentech inteligence: verbální inteligence, logická inteligence, numerická inteligence, vnímání, geometrická logika a prostorová představivost. Testy neslouží jen ke zjišťování jednotlivých typů inteligence, ale současně je lze používat k jejich procvičování.
  • Test volby povolání je určen pro žáky od 13 let, kteří se rozhodují o své budoucí studijní a profesní dráze. Test pomůže zjistit nejen to, na co se žák hodí a pro co má vlohy, ale také co ho baví a které činnosti upřednostňuje ve volném čase.

Přístup do této aplikace má každý žák i jeho rodič pomocí unikátního hesla, které obdržel od svého třídního učitele.

— RNDr. Jana Skalická —

17. 12. 2012 | přečetlo 560 lidí | ↑ zpět nahoru

Přesmyčky

Víte, že na internetu existuje stránka pro vytváření přesmyček ze slov a vět? My jsme si ji vyzkoušeli.

Nejprve jsme si našli nějaký vtipný obrázek, který jsme vložili do Wordu. K němu jsme pak vymysleli popisující text. Ten jsme „změnili“ pomocí webové stránky anagrammer.org na smysl dávající přesmyčku a umístili ji pod obrázek. Pro jistotu jsme pod přesmyčku napsali i původní text. Některé výtvory jsou opravdu povedené.

— RNDr. Jana Skalická —

4. 12. 2012 | přečetlo 966 lidí | ↑ zpět nahoru

Plakát na vánoční jarmark

Naše škola pořádá celou řadu akcí, které jsou ideální příležitostí pro zapojení tvořivosti žáků. V hodinách informatiky si totiž každý vyzkouší, jaké to je, vytvářet plakát lákající k návštěvě dané akce.

Tentokrát to byl tradiční vánoční jarmark a úkolem byli pověřeni žáci 7.B. Na vybrané práce se můžete podívat níže.

— RNDr. Jana Skalická —

22. 11. 2012 | přečetlo 733 lidí | ↑ zpět nahoru

Školní rok 2011/2012

Nové počítače v počítačové učebně (projekt „EU peníze školám“)

Naše škola se od 1. 9. 2011 zapojila do projektu základních škol v oblasti podpory 1.4. Tato podpora byla nově zařazena do Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu. Smyslem je podpořit rozvoj oblastí, které se na základě mezinárodních šetření dlouhodobě ukazují v rámci vzdělávání na základních školách v ČR jako problematické. Bylo vybráno těchto 7 prioritních témat:

  • čtenářská a informační gramotnost
  • cizí jazyky
  • využívání ICT
  • matematika
  • přírodní vědy
  • finanční gramotnost
  • inkluzivní vzdělávání

V naší škole jsme se zaměřili především na individualizaci výuky (český jazyk ve 4. ročníku), na vytváření nových vzdělávacích materiálů pro žáky a na inkluzivní vzdělávání (zapojení speciálního pedagoga do výuky).

Díky obdrženým finančním prostředkům jsme navíc mohli na základě výběrového řízení vybavit jednu ze dvou počítačových učeben zcela novými počítači. Jedná se o 15 kusů žákovských PC sestav s LED monitory, vše ve vysoké kvalitě. Na těchto počítačích jsme již nainstalovali celou sadu výukových programů pro žáky 1.-9. ročníku. Kvalitu nového hardware jistě ocení žáci 5.-9. ročníku a jejich učitelé při výuce informatiky. V neposlední řadě toto nové vybavení bezpochyby usnadní žákům 5. a 9. ročníku blížící se testování, které zadalo všem základním školám MŠMT a proběhne online v druhé polovině května a v červnu tohoto roku.

Jsem velmi rád, že se nám podařilo nahradit již zastaralé vybavení v počítačové učebně kvalitní PC technikou.

— Mgr. Josef Binek, ředitel školy —

15. 5. 2012 | přečetlo 776 lidí | ↑ zpět nahoru

««

»»»|
««

»»»|



© 2004-2017 Základní škola Brno, Řehořova 3 |  prohlášení o přístupnosti | mapa webu | RSS | hledání | ↑ nahoru