Základní škola, Brno, Řehořova 3, příspěvková organizace
Škola s úsměvem – škola pro všechny

Řehořova 3, 618 00, Brno-Černovice
Tel: 548 422 951, sekretariat@zsrehorova.cz


Přeskočit na navigaci

úvod » O škole »

Školní mléko, ovoce do škol

Školní rok 2015/2016

Mléko do škol + Ovoce a zelenina do škol

V našem školním automatu je i letos nabídka zdravých výrobků Happysnack. Všechny výrobky v něm jsou prověřeny profesionálními nutričními terapeuty, proto jsou svačinky ze školního automatu zdravé a vhodné pro dopolední svačinu dětí.

Happysnack umožňuje také rodičovskou kontrolu. Po přihlášení můžete sledovat výběry z automatu, zvolit si skupiny výrobků, které odpovídají Vaší představě o zdravé svačině, nastavit si denní limity nebo automatické zasílání emailů při poklesu či dobití kreditu. Dobít kredit na kartičce Happysnack lze převodem z bankovního účtu, kartou na internetu, zasláním SMS Premium, Mobito platbou či poštovní poukázkou.

Máte nápad, jak zlepšit tento projekt? Znáte výrobce kvalitních potravin, které byste rádi viděli ve školním automatu? Podílejte se na vývoji projektu Happysnack i Vy a napište své připomínky a náměty na e-mail info@happysnack.cz, těšíme se na ně!

Aktuální informace k projektu naleznete vždy na www.happysnack.cz.

— Mgr. Gabriela Marošová —

5. 10. 2015 | přečetlo 325 lidí | ↑ zpět nahoru

Školní rok 2014/2015

Ovoce do škol – 3., 4., 5. třída

Ve čtvrtek 18.6.2015  děti čekala ve škole báječná zábava. Místo učení se vypravily do jídelny, kde na ně čekali mladé slečny a pán z firmy Happysnack. Program byl zaměřen na aktivní práci s ovocem a zeleninou. Děti si vyráběly zeleninové špízy, poznávaly ovocné šťávy se zavřenýma očima a tvořily obrázky z ovoce. Vítězové, kteří měli nejhezčí obrázek, dostali hodnotné ceny. Děti si hravou formou zopakovaly učivo, ale hlavně si pochutnaly. 

— Jana Škrdlová, Pavlína Trúsiková, Gabriela Marošová, Martina Malinová, Alena Girtová —

25. 6. 2015 | přečetlo 346 lidí | ↑ zpět nahoru

Upozornění ke kartám na mléčné výrobky

K 31.12. 2014 bude ukončena platnost všech stávajících papírových karet na mléčné výrobky. Platné budou pouze nové plastové karty s číselnou řadou od 1240000(0).

Doporučujeme dočerpat kredity na papírových kartách do 31.12.2014 nebo si nechat převést zůstatky na novou plastovou kartu. Rodiče mohou zasílat žádosti o bezplatný převod s uvedením čísel obou karet na email info@happysnack.cz. Po 31.12.2014 umožníme převod ještě po dobu 3 měsíců, tj. do 31.3.2015.

oznámení firmy Happysnack

— vedení školy —

8. 12. 2014 | přečetlo 390 lidí | ↑ zpět nahoru

Duhové ovoce v košíku z duhy

Naše třída 3.A se zapojila do bleskové soutěže od Happysnack - školní automat na zdravou svačinku. Zopakovali jsme si, proč máme jíst hodně ovoce a zeleniny a vybarvili ovoce podle duhy. Výsledek vidíte na fotce.

— Mgr. Gabriela Marošová —

2. 11. 2014 | přečetlo 394 lidí | ↑ zpět nahoru

Školní rok 2012/2013

Projekt Ovoce do škol

Vážení rodiče,

MŠMT zveřejnilo leták Státního zemědělského intervenčního fondu k projektu Ovoce do škol, naleznete jej na adrese www.ovocedoskol.szif.cz. Chcete-li se k Ovoci do škol vyjádřit, na dotyčných stránkách je i dotazník s hodnocením celého projektu.

4. 2. 2013 | přečetlo 608 lidí | ↑ zpět nahoru

Školní rok 2011/2012

Ovoce do škol

Zdravý životní styl a výchova k němu jsou samozřejmou součástí prvouky i přírodovědy. Toto téma však bylo s úspěchem využito i ve výtvarné a tělesné výchově, pracovních činnostech, anglickém jazyce a v hudební výchově při poslechu CD Všechny švestky mají pecky. Děti se dozvídaly o zdraví různými formami vyučování i na školách v přírodě. Pracovaly s encyklopediemi, internetem, učebnicemi, pracovními listy i sešity.

Nedílnou součástí bylo nejen papírové, ale i opravdové ovoce či zelenina. V 1.-4. ročnících proběhl dlouhodobý projekt s názvem Zdravý úsměv, který řídila dentistická odbornice. Každá třída měla pět lekcí, ve kterých děti pracovaly s modely zubů, učily se zuby poznávat a také si prakticky nacvičovaly správnou techniku čištění chrupu. Součástí tohoto výcviku bylo také povídání o předcházení nemocí dutiny ústní a o zdravé stravě.

1. ročník

V prvním ročníku děti v projektu Zdravé potraviny poznávaly, třídily a ochutnávaly ovoce a zeleninu. Samy se také zamyslely nad tím, které potraviny jsou zdravé a které ne. Tak se dozvěděly o zdravém stravování v rámci prvouky. Aby si ji lépe zapamatovaly, tak si vše ve výtvarné výchově nakreslily.

2. ročník

Ve druhém ročníku se děti v prvouce také učily o ovoci a zelenině, o potravinách, které prospívají zdraví a sestavovaly správný jídelníček. Procvičovaly i anglická slovíčka ovoce a zeleniny. V rámci tématu o zdravém životním stylu měly i otužování.

3. ročník

Ve třetím ročníku děti sely a pěstovaly fazol, čočku a hrách a mluvily o zdraví prospěšných potravinách. V hodinách prvouky se seznámily s obranyschopností organismu a sledovaly k tomuto tématu DVD Byl jednou jeden život. V učivu o lidském těle se učily pečovat o své zdraví a hygienu.

4. ročník

Děti čtvrté třídy navštívily program v CVČ Junior nazvaný Cesta ke zdraví. V první části si povídaly o zdravé výživě a pekly celozrnný chléb. Druhá část byla zaměřena na rehabilitační cvičení s míči. V přírodovědě děti probraly učivo o ovoci a zelenině, dělení zeleniny, rozdělení plodů, kulturní a plané rostliny a jejich význam pro člověka a sklizeň ovoce.

5. ročník

V pátém ročníku byla v přírodovědě v rámci projektu probrána potravinová pyramida a význam bílkovin, vlákniny, vitamínů a minerálních látek pro zdraví organismu. Děti si také sestavovaly jídelníček. Zjišťovaly, jaká by měla být hmotnost při jejich výšce a věku. Účastnily se také čtyřtýdenní internetové soutěže Hravě žij zdravě.

Zdravý životní styl a výchova k němu se prolínala celým školním rokem. Děti se učily uvědomovat si význam zdravé stravy, hlavně ovoce a zeleniny.

— Mgr. Gabriela Marošová —

4. 5. 2012 | přečetlo 745 lidí | ↑ zpět nahoru

««

»»»|
««

»»»|

Výchova ke zdravému životnímu stylu byla samozřejmě začleněna do předmětů, jako je prvouka a přírodověda, ale i do výtvarné a tělesné výchovy, pracovních činností a anglického jazyka. Probíhaly třídní projekty jedno i vícedenní, besedy a tematické výukové programy. Toto téma bylo využito i na školách v přírodě. Děti pracovaly s encyklopediemi, internetem, učebnicemi, pracovními listy i sešity. Při různých příležitostech bylo samozřejmě využito i ovoce z automatu i to, co si děti přinesly z domu.

V prvním ročníku se děti dozvěděly o zdravém stravování v rámci prvouky při rozlišování a dělení ovoce a zeleniny. Aby si ji lépe zapamatovaly, tak si vše ve výtvarné výchově nakreslily. Ve skupinových pracích si potraviny rozdělily na zdravé a nezdravé. Následovala výstava ovoce spojená s jeho ochutnáváním, nakonec byly zapojeny i další smysly čich a hmat. Na škole v přírodě děti sbíraly byliny a vařily z nich čaj. Účastnily se i výukového programu Cesta ke zdraví v CVČ Junior, kde si kromě povídání o ovoci a zelenině upekly i celozrnný chléb.

Ve druhém ročníku si děti o zdravých a nezdravých potravinách popovídaly i anglicky. V této projektové hodině si vytvořily si základní slovní zásobu. Účastnily se také výukového programu Cesta ke zdraví v CVČ Junior. V prvouce sestavovaly jídelníček a popovídaly si o zdravých potravinách. Zeleninu a ovoce si roztřídily podle plodů, přinesené kousky zkoumaly zrakem, čichem, hmatem i chutí. Ve cvičné kuchyňce si v projektovém vyučování připravily saláty a kompoty.

Ve třetím ročníku děti sely, pěstovaly, poznávaly a nakonec i ochutnávaly byliny a bylinky. Aktivně se také účastnily výukového programu v CVČ Lipka Půda není nuda, kde se učily o zdravém životním stylu a prostředí, dále výukového programu Čarodějné býlí v CVČ Rozmarýnek, kde si povídaly o použití a sběru léčivých rostlin a výrobě bylinných mastí a zahrály si poznávací hry. Na škole v přírodě poznávaly a sbíraly bylinky a vařily čaj. V hodinách prvouky se seznámily s obranyschopností organismu a péčí o své zdraví a hygienu.

Ve čtvrtém ročníku proběhl projekt Zdravé zuby, kde si děti povídaly o zubní péči a hygieně dutiny ústní a pomocí pracovních listů si zopakovaly stavbu zubu, a jak vzniká zubní kaz, a také zhlédly Byl jednou jeden život – Ústa a zuby. V CVČ Rozmarýnek se zúčastnily výukového programu Čarodějné býlí. V přírodovědě probraly učivo o ovoci a zelenině, jako je dělení zeleniny, rozdělení plodů, kulturní a plané rostliny a jejich význam pro člověka a sklizeň ovoce. Do školy přišla také odbornice na zdravou výživu a uspořádala dětem zajímavou přednášku s názvem Obezita není náhoda.

V pátém ročníku byla v přírodovědě v rámci projektu probrána potravinová pyramida a význam bílkovin, vlákniny, vitamínů a minerálních látek pro zdraví organismu a péče o zuby a dutinu ústní. Děti si také sestavovaly zdravý a nezdravý jídelníček a vypracovaly referáty o správné výživě. Zúčastnily se i výukového programu CVČ Lipka Návštěva babky bylinářky. Zajímavá byla také beseda Obezita není náhoda s odbornicí na zdravou výživu. Tam se děti dozvěděly, co je to obezita, jaký to má dopad na zdraví a mohly si v grafu najít, jak na tom jsou se svou hmotností ony.

V 1.- 3. ročnících proběhl dlouhodobý projekt s názvem Zdravý úsměv, který řídila dentistická odbornice. Každá třída měla pět lekcí, ve kterých se pracovalo s modely zubů, děti se učily zuby poznávat a také si prakticky nacvičovaly správnou techniku čištění zubů. Součástí tohoto výcviku bylo také povídání o předcházení nemocí dutiny ústní a o zdravé stravě.

Tento projekt Ovoce do škol byl velmi přínosný. Děti byly poučeny o zdravém životním stylu a uvědomily si význam zdravé stravy, hlavně ovoce a zeleniny. Automat s ovocem a zeleninou byl hojně navštěvován a děti si nosily zdravé potraviny na svačinu i z domu.

Leták projektu Ovoce do škol (.pdf, 2,4 MB)



© 2004-2017 Základní škola Brno, Řehořova 3 |  prohlášení o přístupnosti | mapa webu | RSS | hledání | ↑ nahoru