Základní škola, Brno, Řehořova 3, příspěvková organizace
Škola s úsměvem – škola pro všechny

Řehořova 3, 618 00, Brno-Černovice
Tel: 548 422 951, sekretariat@zsrehorova.cz


Přeskočit na navigaci

úvod » Žáci »

Tvořivá škola

Školní rok 2017/2018

Kdo mi pomůže? – 2.A

Ve čtvrtek 18. 1. jsme nechali doma učení a sešli jsme se na projektovém dni, zaměřeném na chování při mimořádných událostech. Při samostatné a skupinové práci jsme si připomněli rozdíl mezi nemocí a úrazem, pověděli jsme si, jak pomoci zraněnému kamarádovi a na toto téma splnili Kvíz pro bystré hlavičky. Podle obrázkové osnovy jsme třídili situace bezpečné a nebezpečné pro náš život. Ve druhé části dopoledne jsme ukázali znalost čísel tísňového volání a dramatizací ve skupinkách předvedli jejich použití. Pro pobavení jsme si vyzkoušeli na kamarádech ošetření a ovázání drobných poranění. Spoustu věcí jsme si zapamatovali a určitě budeme umět, v případě potřeby, pomoci a budeme vědět, jak reagovat např. při požáru, úrazech nebo haváriích.

— děti 2.A, , Mgr. Dana Bryksová —

19. 1. 2018 | přečetlo 28 lidí | ↑ zpět nahoru

Kolej čtvrtá, nástupiště devět a tři čtvrtě

Žáci 4. A celý letošní školní rok kouzlí s Harrym Potterem. To není žádná novinka. Do Bradavic se ale v předvánočním čase vypravili i žáci 2. B. Čtvrťáci proto své mladší kouzelnické spolužáky pozvali do své koleje, aby jim ukázali, co všechno se z kouzelnického řemesla již naučili. Do naší tajemné třídy vstupovali druháci za tóny úvodní písně filmu hrané na klávesy. Kouzlilo se s kartami, provázky, čísly, kuličkami, kačerem, kostkou, šátky, ale dokonce i s pětitisícovkou, či věkem paní učitelky. Následně druháčci získávali pro svou kolej body při řešení rodokmene Harryho, který byl pěkně zapeklitý. Dopoledne se nám všem velmi líbilo. Já, s pověřením profesorky Minervy McGonagallové, musím své čtvrťáky velmi pochválit za to, jak si pečlivě svá kouzla připravili a následně mladším spolužákům pomáhali s řešením kouzelnických úkolů.

— Mgr. Nikol Daňková —

4. 1. 2018 | přečetlo 84 lidí | ↑ zpět nahoru

Jablíčkový den ve 2.A.

Sladké, kulaté, barevné jablíčko nám ve čtvrtek 16. 11. v rámci projektového dne přikutálelo procvičovací úkoly. Vybírali jsme si úkoly z matematiky, českého jazyka a prvouky. Přinesená jablíčka jsme ochutnávali, popisovali jejich barvu a chuť.

V průběhu dopoledne jsme si odpočinuli při hře na Kompot a v hodině tělesné výchovy. V závěru vyučování jsme pracovali ve skupinách, ve kterých jsme v rámci výtvarné výchovy „zavařovali“ nejen ovoce, ale i zeleninu.  Práce se všem podařila.

— děti 2.A, Mgr. Dana Bryksová —

18. 11. 2017 | přečetlo 55 lidí | ↑ zpět nahoru

Výtvarná výchova na školní zahradě

Ve čtvrtek 19. října třída 4.A  využila krásného barevného podzimního dne. Kufříky s výtvarnými potřebami zůstaly zavřené a my jsme se vydali na školní zahradu. Žáci se dle barevných lístečků rozdělili do dvou skupin a společně přemýšleli nad svou tvorbou. Úkol zněl jasně: „Vytvořte pomocí přírodnin (listy, větvičky, ořechy,…) obrazec, který se hodí právě do dnešního podzimního dne.“ Žáci si lámali hlavu, nakonec se však obě skupinky rozhodly pro strom, jedna skupinka přidala ptačí budku, druhá veverku a létajícího draka. Netradiční výtvarná výchova se povedla a my jsme si užili jeden z posledních teplých podzimních dnů.

— Mgr. Nikol Daňková —

26. 10. 2017 | přečetlo 54 lidí | ↑ zpět nahoru

Školní rok 2016/2017

2. A – projektový týden „Vesmír“

Minulý týden proběhl ve 2. A projekt „Vesmír“. Děti měly za úkol zjistit informace o Slunci, dále ve skupinkách odpovídaly na otázky ohledně sluneční soustavy. Každá skupinka měla jednu planetu, o které zjišťovala informace podle dané osnovy. Děti si také se svými rodiči vyrobily model své planety. Ve Vv vytvořily z alobalu raketu a kosmonauta, který letí ke slunci. Poslední den proběhla vesmírná konference, kde před svými spolužáky referovaly, co všechno se dozvěděly.  

— Bc. Barbora Nečasová, Mgr. Monika Vogelová —

29. 6. 2017 | přečetlo 77 lidí | ↑ zpět nahoru

Týden spisovatelů

Přesto, že učivo třetího ročníku jsme již zvládli, ani na konci roku nezahálíme. Posledních pár dnů před koncem školního roku žáci 3.A a 3.C doma prohledali knihovničky a do školy přinesli knihy spisovatelů Václava Čtvrtka, Ondřeje Sekory, Astrid Lindgrenové a Hanse Christiana Andersena. Každý den jsme se věnovali jednomu spisovateli. Dozvěděli jsme se zajímavosti o jejich životě, nejznámější díla, prohlédli jsme si knihy, přečetli ukázky několika knih a výstupem byl plakát, v němž jsme to nejdůležitější shrnuli a doplnili obrázky. Žáci 3.A zhlédli filmové zpracování Pipi dlouhé punčochy a žáci 3.C Ronju, dceru loupežníka autorky Astrid Lindgrenové. Žáci se tak seznámili se čtyřmi autory dětských knih a učili se vzájemné spolupráci. Plakáty se všem moc povedly.

— Mgr. Nikol Daňková, Mgr. Barbora Meduňová —

27. 6. 2017 | přečetlo 80 lidí | ↑ zpět nahoru

Obličeje inspirované Arcimboldem

Přinášíme vám malou ochutnávku z našeho tvoření inspirovaného slavným malířem Giussepem Arcimboldem, dvorním malířem Rudolfa II.

— Mgr. Tereza Friedl —

15. 6. 2017 | přečetlo 78 lidí | ↑ zpět nahoru

Soutěž o nejhezčí krychli v 6.B

V jedné z posledních hodin matematiky dostali žáci za domácí úkol vytvořit nápaditý model krychle a vyzdobit jej podle vlastní fantazie. Děti se práce ujaly s vervou a překvapily velice originálními díly – od „falešné“ hrací kostky, na které vám vždy padne jen nejvyšší číslo, až po hrací kostku s délkou hrany pouhý centimetr. Výzdoby byly také různé – jakou mám dnes náladu, co budu dělat odpoledne, motivy se zvířaty i abstraktní malba. Děti odhlasovaly jako vítěze krychli Vanessky, která velmi umně na její stěny nakreslila pestrobarevné smajlíky. Hodina matematiky tak byla hned o něco zábavnější :-).

— Mgr. Martina Filakovská —

15. 6. 2017 | přečetlo 72 lidí | ↑ zpět nahoru

Vývoj písma

Zábavnou a poučnou formou jsme si zopakovali informace o vývoji písma. Na několika místech v učebně výtvarné výchovy byly rozmístěny plakáty se zajímavostmi, obrázky a ukázky předmětů, které se týkají písma a psacího náčiní. Úkolem skupin, na které byli žáci rozděleni, bylo získat maximum správných odpovědí. Otázek bylo celkem 23 a většina skupin získala plný počet bodů.

Vyzkoušejte své znalosti i vy:

Mohlo se psát propiskou za I. světové války? Z jakého druhu kamene se vyráběly malé psací destičky? Z jakých materiálů se vyráběl inkoust? Mohly systém znaků nahradit třeba uzlíky a mušle?

— Mgr. Tereza Friedl —

12. 6. 2017 | přečetlo 76 lidí | ↑ zpět nahoru

««

»»»|
««

»»»|


© 2004-2018 Základní škola Brno, Řehořova 3 |  prohlášení o přístupnosti | mapa webu | RSS | hledání | ↑ nahoru