Archiv novinek « Základní škola Brno, Řehořova 3

Základní škola, Brno, Řehořova 3, příspěvková organizace
Škola s úsměvem – škola pro všechny

Řehořova 3, 618 00, Brno-Černovice
Tel: 548 422 951, sekretariat@zsrehorova.cz

Přeskočit na navigaci

úvod »

archiv novinek

Letní slavnost

Pro děti ze školní družiny, jejich rodiče i prarodiče jsme již po několikáté uspořádali letní slavnost. Bylo to příjemné "neformální" posezení ve školní zahradě k ukončení školního roku. Všichni si mohli opéct špekáček, dát si kávu a k tomu něco dobrého k zakousnutí, o což se postaraly maminky a babičky. Úžasné osvěžení nám připravil pan Osičky - na výběr byl soudek malinovky a soudek mandarinky.

Ti aktivnější si na školním hřišti mohli zahrát fotbálek, badminton, petangue, zaházet si na cíl, překonat překážkovou dráhu, zaskákat si panáka nebo v rytmu tance  si jen tak zaskotačit :-). Nechybělo také malování na obličej, kterého se zhostily dívky z deváté třídy.

Atmosféra byla jako vždy úžasná. Byl to takový letní piknik se vším všudy :-).

Všem rodičům děkujeme za celoroční spolupráci, které si nesmírně vážíme!

— vychovatelky ŠD —

24. 6. 2019 | přečetlo 40 lidí | ↑ zpět nahoru

Školní výlet Lednice 5.B+5.C

V úterý 18. června jsme se se třídou 5. C vydali na výlet do Lednického areálu. Nejprve jsme jeli autobusem a pak jsme šli kolem zámku až k lodím. Potom jsme se plavili po zámecké Dyji. Pan kapitán nám udělal zajímavou přednášku. Naší další zastávkou byl minaret. Rozdělili jsme se na dvě skupiny a vystoupali jsme po 302 schodech nahoru. Byl tam krásný výhled. Poté jsme šli do skleníku. Cesta vedla překrásnou zahradou. Ve skleníku byly všechny možné druhy tropických rostlin. Krásnou atmosféru posílilo jezírko s rybičkami. Po návštěvě skleníku následoval vynikající oběd. Jako perličku našeho výletu jsme si dali zmrzlinu a zakoupili suvenýry. Naše cesta pak směřovala zpátky k autobusu. Všichni jsme si tento výlet velice užili.

— Kateřina Blaháková, 5.B —

22. 6. 2019 | přečetlo 34 lidí | ↑ zpět nahoru

Fotbalový kroužek

Celoročně probíhal každé pondělí od 14 – 15 hod, v zimních měsících v tělocvičně a od jara na školním hřišti. Ve spolupráci s Městským sportovním klubem Brno, z. s. byl tréninkových hodin účastněn vždy odborný trenér a asistent. Děti se naučily spoustu fotbalových dovedností a ty také zúročily na fotbalových turnajích.

Zúčastnili jsme se vánočního turnaje v malé kopané, kde vybojovali to nejkrásnější 1. místo. Také jsme si odnesli titul nejlepšího brankaře, který získal D. Rampula a nejlepší hráčkou se stala L. Vojáčková.

K ukončení školního roku se konal další turnaj, kterého jsme se v plné síle opět zúčastnili a opět vybojovali krásné, tentokrát 2. místo a taktéž titul nejlepšího brankaře, kým byl opět D. Rampula. Oba turnaje se konaly na ZŠ Kneslova pořádané Svazem malé kopané Brno.

— Radka Preslová —

21. 6. 2019 | přečetlo 33 lidí | ↑ zpět nahoru

Ocenění úspěšných žáků

Ve čtvrtek 20. června se na pozvání paní místostarostky Mgr. Šárky Korkešové zúčastnilo 14 úspěšných žáků naší školy neformálního setkání na radnici ÚMČ Brno - Černovice.

Pan starosta Ing. Ladislav Kotík a paní místostarostka Mgr. Šárka Korkešová všem poděkovali za vzornou reprezentaci školy a městské části a každému žákovi předali malý dárek a pozvánku do Hvězdárny a planetária Brno. A za co byli tito žáci oceněni?

Žák Nicolas Čejka si vedl skvěle v městském kole soutěže ve čtenářské gramotnosti Babylon. V silné konkurenci více než 300 nejúspěšnějších řešitelů z Brna a okolí získal výborné 3. místo.

Družstvo ve složení Nguyen, Belková, Fejfušová E., Mikšová, Nikodemová, Šindelková z 6. ročníku a Bartošková, Cádriková, Krásová, Křemečková, Procházková ze 7. ročníku dosáhlo vynikajících výsledků v atletických závodech v kategorii mladších žákyň. V městském kole Poháru rozhlasu dívky zvítězily a v okresním kole získaly krásné 3. místo.

Žáci Urbanovský, Luong ze 7. třídy a Herák z 6. třídy dominovali v Přeboru města Brna i Přeboru Jihomoravského kraje ve šplhu na tyči v kategorii mladších žáků. V obou soutěžích chlapci obsadili skvělé 1. místo.

Chtěla bych poděkovat panu starostovi i paní místostarostce za milé pozvání, malé občerstvení a ocenění našich úspěšných žáků.

— RNDr. Jana Skalická —

20. 6. 2019 | přečetlo 29 lidí | ↑ zpět nahoru

Zájezd do Anglie

Na přelomu května a června navštívili někteří žáci naší školy Belgii, Jižní Wales a Anglii. Týden si užívali volna od školních povinností za doprovodu tří paní učitelek a průvodkyně cestovní kanceláře Pro Travel. A jak se dětem líbilo? Posuďte sami:

Jízda autobusem se mi líbila, jelikož jsem měl sám pro sebe autosedačku. V rodinách bylo moc fajn. Měli jsme super vtipné rodiče a další 3 české žáky v domě. Líbila se mi cesta do města Bath, kde jsme navštívili Roman Baths a pak měli dlouhý rozchod. Brugge byly super, cesta na loďce byla zajímavá a vtipná. Domky kolem byly staré a zachovalé. Lehce se šlo psychicky vrátit do minulosti. (Viktor)

V Anglii mě překvapilo, že všichni byli moc milí. Zdálo se mi, že skoro všechny katedrály jsou stejné. Překvapilo mě, jak tam měli hezky upravené trávníky. Hodně si mi líbil London Eye a překvapilo mě, že jel tak pomalu. Líbilo se mi v China town a to, že jsem tam našla vietnamskou restauraci. (Kristýna)

V Anglii se mi líbilo. Rodina nám vařila dobře, všichni byli velmi hodní a vstřícní. Nejvíc se mi líbilo v Glastonbury, kde nám paní v dobovém oblečení vyprávěla o králi Artušovi a procházela s námi zříceniny hradu. Celkově byl výlet velmi vydařený. Všichni se vrátili živí a zdraví a s výletem spokojení. (Julie)

V Londýně to bylo zajímavé. Ale nelíbilo se mi tam, protože tam bylo moc lidí a byl opravdu obrovský.   (Edit)

Výlet do Anglie se mi líbil, protože i když jsme cestovali, dokázali jsme se v autobuse zabavit. Počasí nám taky nakonec vyšlo, tak maximálně trochu pršelo, ale ne moc. Myslím si, že nás tento výlet hodně sblížil, a taky jsme si ho mohli užít víc spolu. Výlety po památkách byly dobré, jen si myslím, že to pořád byly hrady a katedrály. Jediná věc, co mi vadila, bylo, že jsme v Londýně byli jen jeden den. U rodiny jsem to já měl osobně hodně dobré, byla s nimi i řeč. Takže u rodiny hodně dobré. Hodnotím 8/10.  (Lukáš)

— Mgr. Jana Lúčová, Mgr. Helena Marholdová, Mgr. Magdalena Pařízková —

17. 6. 2019 | přečetlo 34 lidí | ↑ zpět nahoru

Škola v přírodě v Jeseníkách - 5.A a 5.C

Škola v přírodě se mi líbila. V pondělí jsme přijeli rovnou na oběd. Řekli nám, že téma ŠvP jsou Olympijské hry. ubytovaní jsme byli v chatě Brněnka v obci Vernířovice. V úterý jsme už začali s naší olympiádou. Taky jsme se rozdělili na týmy (kontinenty), já jsem byl v Evropě. Ve středu jsme stavěli naši olympijskou vesnici v lese. Čtvrtek byl pro mě nejlepší den, šli jsme na menší výlet a viděli jsme horu Praděd a vodní nádrž Dlouhé Stráně. V pátek jsme po obědě odjeli zpátky do Brna. Škola v přírodě mě bavila. (Kuba D. z 5.C)

Letošní škola v přírodě se povedla. Téma bylo Olympijské hry. Bylo to ve Vernířovicích. Letošní téma bylo myšleno jako zkouška spolupráce ve skupině. V lese jsme také stavěli olympijské domy. Vyšlapali jsme horu a byli jsme přibližně 1300 m n. m. Skupiny byly rozděleny do pěti kontinentů. Tento program dělala agentura Kulička. Bydleli jsme v chatě Brněnka. Občas jsme si i zaplavali v bazénu, který byl pod střechou z plastu. Jídlo vařili dobré. Byla to super škola v přírodě. (Nela z 5.C)

Do ŠvP jsme odjížděli s otravným řidičem (brbla). Pak jsme dojeli do Brněnky. Byl tam čerstvý vzduch a krásný výhled. Náš pokoj byl úžasný. Měl televizi, balkón, sprchu,…  Pak jsme šli před hotel a tam nás rozdělili do kontinentů a tím začaly Olympijské hry. Měli jsme různé hry, ale nejvíc mě bavilo stavění  domků, túry, laser a hra na otroky. Hotel byl vybaven bazénem, hřištěm a verandou. Na pokoji jsem byl se čtyřmi spolužáky. Na ŠvP se pořád něco dělo. Vyšlápli jsme vysokou horu. Na vrchu to byla nádhera. Když jsme odjížděli, tak jsem si říkal: ŠvP je úžasné. (Honza z 5.C)

— Mgr. Martina Pártlová —

12. 6. 2019 | přečetlo 40 lidí | ↑ zpět nahoru

Kutná Hora včera a dnes

V době, kdy velká část druhého stupně byla na zájezdu v Anglii, vydali jsme se se zbylými zájemci ze 7.- 9. tříd na výlet do Kutné Hory. V počtu 27 dětí + pedagogický doprovod jsme i přes nepřízeň předpovědi počasí zahájili cestu v úterý 28. 5. brzy ráno. Vlakem jsme mířili do středočeského města, které ve středověku hýbalo našimi dějinami.

V Kutné Hoře naštěstí nepršelo, a tak jsme se po výstupu z vlaku mohli vydat procházkou do blízkého Sedlce, kde nás čekala prohlídka první památky – Kostnice. Ta je sice částečně v rekonstrukci, přesto je její atmosféra neméně působivá. Ostatky 60 000 lidí poskládáné do pyramid, girland nebo erbu musí uchvátit každého návštěvníka.

Ze Sedlce jsme přejeli městskou hromadnou dopravou do centra Kutné Hory, kde nás přivítala naše průvodkyně. Provedla nás Vlašským Dvorem, kde jsme mohli zhlédnout sál, v němž byl zvolen za krále Vladislav Jagellonský a vydán Dekret kutnohorský, nebo místnost, kde se razily Pražské groše. Přes město jsme dále pokračovali k úchvatnému chrámu sv. Barbory. Na mostě, připomínajícím svou výzdobou Karlův most, začalo poprchávat. O to víc jsme se těšili na prohlídku interiéru. Paní průvodkyně nám povyprávěla příběhy související s freskami i vitrážemi.

Po krátké přestávce, kdy jsme mohli doplnit energii, občerstvit se a nakoupit suvenýry, jsme se vydali prozkoumat kutnohorské podzemí, a to prohlídkou stříbrných dolů. Nejdříve jsme se dozvěděli základní informace o dolování stříbra a mohli si na krátké podzemní trase vyzkoušet, zda netrpíme klaustrofobií nebo nemáme jiné zdravotní problémy. Poté jsme oblékli typickou havířskou halenu – perkytli - z bílého plátna, helmu s čelovkou a vydali se zkoumat 250 m dlouhou štolu přibližně 20 metrů pod zemí. Chodba, kde panovala naprostá tma, na stěnách byli „zavápnění“ pavouci a místy byla dost těsná, působila opravdu strašidelně. Všem se ale bez úhony podařilo dostat na povrch na denní světlo.

Před námi už byla jen asi pětikilometrová cesta na hlavní nádraží a hurá vlakem zpět do Brna. Někteří v kupé pospávali, jiní si vyprávěli své pocity a zážitky. A že jich bylo!

— Mgr. Marcela Marková —

4. 6. 2019 | přečetlo 36 lidí | ↑ zpět nahoru

Vstoupili jsme do Království čtenářů!

Ve středu 29.května jsme se sešli v odpoledních hodinách s rodiči na slavnostním stužkování čtenářů.

Děti se na tuto akci pečlivě připravovaly, v hodinách českého jazyka se snažily co nejlépe naučit čtení pohádek Františka Hrubína O Budulínkovi a Perníkovou chaloupku.

Všichni čtení zvládli velice dobře a někteří dokonce udělali rekord v rychlosti čtení. Domů si odnesli kromě stužky, kterou jim připnuli rodiče, pěknou knížku a pamětní list, který potvrdil jejich členství v Království čtenářů.

Všem gratulujeme ke zvládnutí všech písmen a rodičům děkujeme za pomoc při učení.

— děti 1.A, Mgr. Dana Bryksová —

30. 5. 2019 | přečetlo 40 lidí | ↑ zpět nahoru

Škola v přírodě Kopánky 2019 – 4.A a 5.B

„Na školu v přírodě jsme jeli do Bílých Karpat, do Kopánek. Celý týden jsme plnili etapové hry o řeckých hrdinech. Bylo zde krásné hřiště, pěkné ubytování a chutná strava. Celý týden jsme nezažili nudu. Pršelo nám jen jeden den. Vyhráli jsme vybíjenou proti škole ze Šlapanic. Škola v přírodě byla super!!!“ Tomáš 4.A

„Tohle byla poslední škola v přírodě, ale užili jsme si to co nejlépe. Měli jsme tam skvělý park a paní asistentka si tam vzala pejska Samíka. Etapovky byly boží a jsme smutní, že už nejedeme na školu v přírodě s paní učitelkou Škrdlovou a paní asistentkou.“ Julie 5.B

„Na Švp jsme byli ubytovaní v krásných pokojích. Šli jsme na výlet do hotelu Jana. Šli jsme po kopci a na druhém kopci jsme viděli medvěda.“ Adéla 5.B

„První den jsme se seznámili s knížkou Staré řecké báje a pověsti, která nás provázela celý týden. Myslím si, že jako poslední švp jsme si to užili dostatečně. Byla to nej Švp J“ Lucie 5.B

„Druhý den jsme měli etapovku, kde jsme byli v lese a podle lana chodili poslepu. Byla to sranda. A večer jsme měli táborák a opíkali špekáčky (mňam mňam)“ Hana 5.B

„Třetí den jsme byli skoro celý den v hotelu, protože pršelo. Večer, když jsme se chystali spát, tak jsme se dozvěděli, že je noční hra.“ Simona 5.B

„Byli jsme rozděleni do týmů. Většinu pobytu jsme byli na hřišti, které bylo moc hezké. Nejvíc se mi líbila diskotéka, která byla poslední večer.  Moc se mi Švp líbila, myslím si, že to paní učitelky zvládly a jsme jim vděční. Byla to nejlepší švp, kterou jsem zažila!“ Julča

— Mgr. Jana Škrdlová —

29. 5. 2019 | přečetlo 54 lidí | ↑ zpět nahoru

Vyrábíme zdravé sladkosti

V pracovních činnostech jsme vyráběli zdravé sladkosti. Základem byla datlová pasta. Každý si donesl svoje ingredience a ty jsme pak zakomponovali do pasty. Vytvarovali do libovolného tvaru a to obalili například v kokosu. Mohli jsme do toho zapíchnout párátka a naaranžovali libovolně na talíř. Všechny to moc bavilo. Zkuste si to taky doma! Přejeme dobrou chuť!

— třída 5.C —

22. 5. 2019 | přečetlo 50 lidí | ↑ zpět nahoru

»»»|

© 2004-2019 Základní škola Brno, Řehořova 3 |  prohlášení o přístupnosti | mapa webu | RSS | hledání | ↑ nahoru