Šablony pro MŠ a ZŠ I « Základní škola Brno, Řehořova 3

Základní škola, Brno, Řehořova 3, příspěvková organizace
Škola s úsměvem – škola pro všechny

Řehořova 3, 618 00, Brno-Černovice
Tel: 548 422 951, sekretariat@zsrehorova.cz


Přeskočit na navigaci

úvod » Projekty »

Šablony pro MŠ a ZŠ I

Školní rok 2017/2018

Tandemová výuka

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0004812 – Učit se znamená objevovat

Už od února probíhá v 1. B a 2. B společná tandemová výuka. Prvňáci a druháci perfektně spolupracují, a vždy na jednu vyučovací hodinu vytvoří tým. Už jsme zvládli témata z učiva prvouky – rok, roční období, měsíce, zdravý životní styl. Cvičili jsme v tělocvičně, vyráběli jsme keramickou misku ve tvaru skořápky. Anglický jazyk jsme propojili s geometrií a pracovali jsme na interaktivní tabuli. Dětem se samozřejmě nejvíce líbily hodiny v tělocvičně při cvičení na stanovištích. Ale čekají nás ještě další společné aktivity. Například vytváření komiksů nebo řešení šifrovaných zpráv v prvouce i pokus stát se básníky. Je skvělé sledovat, že při tandemové výuce se děti nejen hodně naučí, ale získají i nové kamarády.

— Mgr. Bohdana Zapletalová a Mgr. Renata Sléhová, třídní učitelky —

23. 3. 2018 | přečetlo 58 lidí | ↑ zpět nahoru

Čtenářský klub v 1. B

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0004812 – Učit se znamená objevovat

Už od konce ledna se schází děti z 1. B ve čtenářském klubu. Devadesát minut povídání o knihách, čtení, poslechu textů i práce ve skupinách, to je úterní odpolední pohoda. V prvních posezeních jsme se seznámili se základními informacemi o knihách. Co nám napoví obálka knihy? Kde najdeme jméno autora? Kdo je to ilustrátor? Na tyto otázky už dokážou malí čtenáři odpovědět. Teď máme před sebou posledních pár stran obrázkového čtení knihy Pejsek a kočička na cestě kolem světa. Čtení této knihy nás motivovalo k vyhledávání v Dětské obrázkové encyklopedii. Těšíme se na čtení pohádkových knih Václava Čtvrtka, Josefa Lady i poezii Jiřího Žáčka. Mám radost z toho, že čtenářské dovednosti všech dětí v klubu se stále zlepšují a na každé úterní odpoledne se společně moc těšíme.

 

— Mgr. Bohdana Zapletalová —

21. 3. 2018 | přečetlo 57 lidí | ↑ zpět nahoru

Tandemová výuka 1.B + 3.B

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0004812 – Učit se znamená objevovat

V průběhu září až listopadu se setkávaly třídy 1.B a 3.B při tandemové výuce. Děti ve skupinách pracovaly velmi aktivně, vzájemně si pomáhaly, vycházely si vstříc.
Vzhledem k tomu, že třídy jsou početné, zvolily jsme pro realizaci výuky prostory jídelny, tělocvičny, univerzální dílny i prostranství před školou. Vybraly jsme témata, která se prolínají 1. a 3. ročníkem: čtenářská a finanční gramotnost, dopravní výchova, pohybové hry, rukodělné činnosti. Dětem se tento způsob vyučování velmi líbil a na hodiny se moc těšily. Bylo zajímavé sledovat, jak třeťáci zjistili, do jaké míry se po dvou letech posunuly jejich znalosti a dovednosti. Prvňáci měli vzor ve svých starších kamarádech a snažili se jim vyrovnat. Těšíme se na další hodiny tandemové výuky.

— Mgr. Gabriela Marošová, Mgr. Bohdana Zapletalová —

19. 12. 2017 | přečetlo 129 lidí | ↑ zpět nahoru

Klub zábavné logiky a deskových her

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0004812 – Učit se znamená objevovat

Už od října se scházíme každou středu, abychom si zahráli různé hry a hlavně abychom rozvíjeli naše logické myšlení. Toho, že rozvíjíme naši logiku, si často ani nevšimneme, protože „pouze hrajeme hry“. A co už jsme zvládli? Vyluštili jsme různé matematické hádanky, sudoku, logické rébusy aj. Zahráli jsme si lodě, piškvorky, starou korejskou hru kono, nebo třeba různé hry s kostkami. Postřeh jsme procvičili u her Jungle speed, Cink!, Duch. Zahráli jsme si i spoustu dalších her, jako například Rummikub, Ubongo, Česko, Labyrinth, Times up, různé Smart games, nebo i Party Alias. Každou naši schůzku potrápíme naše hlavy, ale nakonec se i zasmějeme třeba u pantomimy.

— Mgr. Barbora Meduňová —

15. 12. 2017 | přečetlo 179 lidí | ↑ zpět nahoru

Tandemová výuka ve třídách 2.A a 2.B

Ve čtvrtek 12.10. jsme se opět sešli k tandemové výuce. Při společné práci jsme si zopakovali vše, co víme o podzimu.

Ve smíšených skupinkách jsme vytvářely dvojice slov a obrázků k podzimu. Zde jsme museli ukázat, co vše o podzimu víme, ale také, že rozumíme psanému textu.

V závěru hodiny si každý zavařil „ Podzimní kompot“ z přinesených přírodnin, který si ozdobil podzimním ubrouskem a provázkem.

Příští týden se sejdeme v hodině slohu.

— Mgr. Dana Bryksová, Mgr. Renata Sléhová —

16. 10. 2017 | přečetlo 121 lidí | ↑ zpět nahoru

««

»»»|
««

»»»|



© 2004-2018 Základní škola Brno, Řehořova 3 |  prohlášení o přístupnosti | mapa webu | RSS | hledání | ↑ nahoru